Beatriz Gascó Verdier

Nacida en Alicante en 1971, me interesé por la política desde las primeras elecciones de los 70, cuando el ambiente de renovación despertó en mí gran curiosidad por las decisiones que afectan a la sociedad. Hija de un grauer de Valencia y de una parisina, nací en Alicante y crecí entre el barrio de Montolivet de Valencia y la Marina Baixa. Soy ingeniera técnica agrícola por la UPV, completé mis estudios con estancias en Montpellier y en Toscana y, como activista por la justicia social, encontré en la agroecología y la cooperación al desarrollo mis ejes de orientación profesional. Comencé mi carrera laboral en Italia donde viví 12 años. Así trabajé 3 años en la Università della Tuscia de Viterbo en un centro de información sobre las políticas europeas en favor del desarrollo rural y 9 años en Roma coordinando el Comité Internacional de Planificación para la Soberanía Alimentaria, espacio principal de interlocución de la sociedad civil con la FAO. En 2012, ya de vuelta a la Terreta, trabajé como consultora internacional en políticas agroalimentarias y me dediqué a criar a mi hijo Manu, nacido en 2011. Hablo y escribo inglés e italiano además de mis lenguas nativas castellano, francés y valenciano. Fui elegida diputada en Les Corts Valencianes en mayo del 2015 y reelegida en abril de 2019 donde soy portavoz de las Comisiones legislativas de Agricultura y de la de Medio ambiente.

twitter: @beatriugasco

instagram: beatrizgasco

facebook: beatrizgascoverdier

Comprovar que quan ens unim i treballem juntes podem ser motor de canvi és un estímul inigualable contra la apatia i la indiferència. He fet política des de molt jove, primer com a voluntària en associacions diverses i després com a activista en organitzacions i moviments socials, però mai amb un partit polític fins que va nàixer Podemos. Aquest em va semblar i em sembla tothora una oportunitat històrica per a treballar per al meu país i per a canviar Europa. He format part del Consell Ciutadà Autonòmic des de febrer de 2015 i a maig d’eixe any vaig ser elegida diputada per Alacant.

Tant des del treball orgànic com des de l'institucional he tractat de contribuir a lluitar en defensa d’un món rural viu, de la sobirania alimentària i de la conservació de la natura. Més enllà de les propostes polítiques que he presentat, el que més valore és haver treballat amb un gran equip en la Secretaria de Món rural, Sostenibilitat i Sobirania alimentària, tot i acompanyant les reivindicacions de col·lectius essencials com són les llauradores, els ramaders, els pescadors artesanals, les organitzacions ecologistes, els Bombers Forestals, els Agents Mediambientals, o els treballadors i treballadores de VAERSA. El naixement de Podemos ha canviat el tauler polític en Espanya i al País Valencià i vull seguir treballant per assegurar que les polítiques de sostenibilitat i en favor del món rural són una prioritat. Per això m'agradaria formar part de l’equip que dirigirà Podem en esta nova etapa