Víctor Vela Salgado


Víctor Vela Salgado

Biografía

Sóc en Víctor Vela Salgado i vaig néixer fa 31 anys a Santa Coloma de Gramenet.

Sóc actor i músic de formació, i precària de professió.

Vaig estudiar cant i flauta travessera, i em vaig llicenciar com a actor de teatre musical a l’Institut del Teatre.

La inestabilitat laboral dels sectors artístic i cultural, sumada a la meva necessitat vital d’independència (em vaig emancipar amb 19 anys i des de llavors visc -o sobrevisc- guanyant-me la vida com es pot); m’ha fet conèixer la part més fosca de l’estafa que van anomenar crisi. He treballat (a més de com a actor) com a cambrer, rider, dependent de botiga, i inspector de la vía pública per una subcontrata de l’Ajuntament de Barcelona.

Formo part de la generació estafada per la crisi. Aquella a la que se’ns va prometre un futur millor, una manera d’obrir-te pas, i als que la crisi ha deixat enrere, ja que en arribar aquesta recuperació d’alguns, ja érem massa grans per començar de becaris enlloc. Generació perduda ens diuen.

Em vaig polititzar arrel del Prestige, la Guerra de l’Iraq i la crispació i el horror que va suposar la segona legislatura d’Aznar. Des del 15M milito activament de moviments i lluites del sector de la cultura i en l’actualitat formo part del cercle de Gràcia de PODEMos, i sóc co-portaveu de Confluència Jove.

@vvelasalgado tant a instagram com a twitter


Motivación

Tras años de luchas en diversos movimienos, creí desde su nacimiento en PODEMOS como herramienta útil para cambiar las cosas. Necesitamos ser fuertes fuera, pero también dentro. Tras años de luchas intestinas, toca coser, tender puentes y construir. Y para ello, creo que Un PODEMOS Contigo es el camino.

Por eso, y con las siguientes voluntades, os pido vuestra confianza para ser Consejero Ciudadano Autonómico:

1. Porque PODEMOS está CONTIGO. Agradezco a las compañeras que han pensado en mí para formar parte de esta lista amplia, plural y con el afán de construir un PODEMos que de cabida a todos.

2. PODEMos es Cultura. Porque durante estos años este sector ha sido uno de los más abandonados, y hace falta revertir esa dinámica, además la crisis del COVID-19 ha dejado el sector en la UCI. Hace falta apoyar al sector desde dentro y hacia fuera. Por una cultura de todas y para todas.

3. PODEMos es Joven. Miembro de diversos movimientos juveniles, creo necesario que nuestra voz se oiga en los órganos de decisión.

4. PODEMos es Feminista y diversa. Solo observando y entendiendo que las relaciones de poder y opresión nos distancian, dividen y separan seremos capaces de revertirlas. Trabajemos para crear entre todas desde una perspectiva igualitara, interseccional y feminista.

5. PODEMos es Compromiso. Desde la humildad y la entrega, por un Podemos Contigo y dispuesto a dejarme la piel, reitero mi petición de confianza.

Gracias!